Centra't
el bloc de Carme Fabregat Coach & Consulting

LES CLAUS DE LA PACIÈNCIA – “El Mundo de las Emociones”

450795425

Avui vull compartir amb vosaltres un nou capítol de la meva podcast “El Món de les Emocions” on vam rebre a un convidat molt especial, el coach Pablo Tovar amb qui parlem d’un concepte senzill però cada vegada més inexistent: La paciència. Tots desitgem o creiem tenir la paciència necessària per gestionar les diferents circumstàncies de la nostra vida tant de manera personal com en l’ambient laboral.

En aquesta xerrada tractarem les claus per ser més pacient i com ens pot aportar experiències positives, a un mateix i a qui ens envolta. Us convidem a visitar el blog de Pablo Tovar https://www.pablotovar.com/ i com no, que gaudiu d’aquest àudio amb el desig que aprengueu el valor de la paciència en el nostre dia a dia.

Moltes gràcies per escoltar-me.

Carme ‘

Les Claus de la Paciència – El Mundo de las Emociones (3r Capítol)

;

16 gener 2019 | bloc   Llegir més

DONAR FEEDBACK – “El Mundo de las Emociones”

Captura de pantalla 2018-05-15 a las 9.37.02

El feedback és sens dubte una de les eines de comunicació més importants de què disposa una organització. Una peça fonamental en el lideratge i en la trajectòria professional de persones i equips.

 

La base d’un bon feedback és l’escolta i l’atenció

 

Vital per a l’aprenentatge organitzatiu, en la creació de confiança i compromís. Contribueix a la millora de l’acompliment, en el desenvolupament del talent i en la creació de relacions sòlides dins de la persones de la teva organització. Té cura i fa créixer la intel·ligència emocional que, en conjunt, porta a les persones i les empreses a llocs amb clares respostes, on pocs arriben.

 

Treballar amb el feedback requereix d’un gran compromís, de col·laboració i obertura, per als que volen veure resultats positius. Atès de forma habitual, genera múltiples beneficis en l’equip, l’organització en general i com no, els resultats. El feedback hauria de formar part de la cultura de qualsevol empresa i ser una pràctica habitual en totes les organitzacions.

 

Avui en el meu podcast “El Món de les Emocions” tractem que a els feedback i com hem de donar-lo.

Molt agraida per llegir-me i escoltar-me

 

Carme’

15 maig 2018 | bloc   Llegir més

LA IMPORTÀNCIA D’ESCOLTAR

Screenshot_2016-04-10-08-02-17-1

Vivim envoltats de tot tipus d’estímuls que desvien la nostra atenció i fa que estiguem distrets, sense adonar-nos ens despistem a cada moment i disminueixen la qualitat de la nostra escolta. Com és ben sabut no és el mateix sentir que escoltar, encara que el fem servir col·loquialment sense fer diferències.

Tant en l’àmbit personal com en el professional, saber escoltar és bàsic per a una bona entesa i per al bon transcurs de la comunicació entre dues persones o entre un líder i el seu equip. Cada vegada més són les persones que valoren molt positivament un líder que sàpiga comunicar i que, sobretot, sàpiga escoltar. Una bona comunicació té com a base escoltar atentament.

Per a un professional i per a un equip, ser escoltats vol dir respecte. Mentre escoltem, creem un espai d’interrelació. Aquest pont emocional de connexió ofereix la possibilitat a la persona que ens està parlant de comunicar i expressar els seus pensaments, les seves emocions i els seus sentiments.

Adoptar una actitud d’escolta és apartar-nos del JO per concentrar-nos en l’ALTRE. D’aquesta manera posem tota l’energia en les necessitats de l’altra persona, que li farà sentir-se reconeguda i valorada.

Elements fonamentals per a escoltar

Encara que alguns elements per a una bona escolta siguin evidents, és important esmentar alguns per donar-los la importància real que tenen. Per exemple, el silenci escoltant atentament és fonamental per oferir un espai perquè la persona que ens parli pot expressar-se i alhora ens ajudi a comprendre el missatge gràcies a l’atenció. La mirada: Mirar als ulls amb curiositat, amb interès quan et parlen, estableix un vincle emocional. La postura: la teva posició corporal relaxada i atenta davant de qui et parla és important per fer-la sentir més còmoda, i finalment l’empatia: sense judicis ni pressuposicions ens permet comprendre i participar de l’experiència transmetent comprensió.

Sentir és una reacció automàtica del nostre cos a qualsevol estímul auditiu, sigui un lleuger soroll o un sonor estrèpit. Sentir i escoltar, en l’àmbit col·loquial, funcionen com a sinònims i coincideixen a més, en el fet que necessitem les orelles per poder fer-ho possible, però escoltar també requereix d’un element indispensable i avui dia molt valorat, la nostra atenció.

I vosaltres com escolteu?

Molt agraïda per llegir-me.

Carme 

24 abril 2018 | bloc   Llegir més